Lasīšanas laiks: 4 min
It visam – filmām, drēbēm, hobijiem – ir slavas laiks un noriets, tāpat teju visam ir arī cikliskums – kas reiz bijis iemīļots, zaudē popularitāti, bet pēc laika atgriežas staru spožumā. Automašīnas nav izņēmumus – to popularitāte mainās pa gadu desmitiem, izceļot vienas, tad atkal citas markas. Kas ir mašīnu topos, un kas paliek ārpus tiem?
Lai arī katru gadu tiek izlaisti jauni modeļi un ir liela ažiotāža par jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem un dizaina eksperimentiem, tomēr ir zīmoli, kas stabili iekarojuši braucēju uzticamību un notur savu pozīciju tirgū. Cīņa ir spraiga ik gadu, un tas notur autobūves nozari nepārtrauktā virzībā uz priekšu, tāpēc pārsteigums nav nedz jaunie zīmoli, nedz tie, kuri sevi piesaka kā auto klasiku.
TESLA
Lai gan procentuāli ne daudzi ir reālie mašīnas lietotāji, šis auto ir viens no apspriestākajiem un iekārojamākajiem modeļiem. Īlons Masks un viņa radītā Tesla viennozīmīgi ir ne tikai elektrisko transporta līdzekļu ledlauzis, bet arī neapstrīdams nozares līderis dizaina un tehnoloģiju ziņā. Katrs no ražotājiem vēlas atrast savu raksturu, bet iedvesmu bieži vien smeļas tieši no šī zīmola.
Pirmais Roadster joprojām ir kolekcijā, un tam ir pievienojušies Model 3 un S sedani, X un Y modeļi SUV klasē un Cybertruck, kas sevi piesaka kosmosa kuģa ārējā dizaina kategorijā – nevienam nav noslēpums, ka tas ir Īlona Maska centrālais intereses objekt.
HYUNDAI
Šī marka piedāvā plašu modeļu daudzveidību, kas padara zīmolu par ļoti populāru izvēli lietotāju vidū, – sedani, hibrīdi, SUV, sporta modeļi un pat mazās kravas mašīnas. Hyundai izceļas ar stabilitāti, pārdomātām detaļām, jēgpilnu vadības kontroli un aprīkojumu, gaumīgu dizainu.
Tā prioritāte ir ilgtspējība, meklējot pēc iespējas labākus un gudrākus risinājumus, kas paplašina piedāvājumu klāstu, balstoties uz braucēju vajadzībām.
BMW
Protams, viens no nozares līderiem, bez kura populārāko automobiļu saraksts nav iedomājams. Eksperti lēš, ka pagājušais gads nesis pozitīvas pārmaiņas, jo pēdējos gados bijusi vērojama lejupslīde.
Efektīvs degvielas patēriņš, brīnišķīgs komforts un droši tehnoloģiski risinājumi ir zīmola stūrakmeņi, kas tiek papildināti ar stilīgu vizuālo tēlu, intuitīvi lietojamu vadības paneli un arvien plašāku viedo materiālu izmantošanu.
AUDI
Arī šis vācu zīmols ir stabila vērtība tirgū un gadu gaitā tikai nostiprinās. Audi ierindojas pirmajā trijniekā kā labākais spēkrats uz ceļa pēc vērtējuma, kurā tiek skatīti tādi faktori kā drošība, efektivitāte u. c.
Viena no Audi iezīmēm ir elegance dizainā un labi pārdomāts interjers, kas arvien vairāk tiek panākts ar ilgtspējīgiem risinājumiem, kā arī šai markai ir ļoti daudzveidīgs automašīnu tipu klāsts – sporta braucamrīki, sedani, apvidus mašīnas un mazie busiņi.
CITROEN
Lai gan zīmols neizceļas ar skaļiem pieteikumiem industrijā, tas savā pieticībā un mērenībā ir viena no iecienītākajām braucēju izvēlēm. Lai arī iepriekšējie gadi visai autobūves nozarei ir bijuši izaicinoši, zīmolam ir izdevies saglabāt stabilitāti.
Viena no vērtībām, ar ko izceļas Citroen, ir kompaktums un ērtums, kas ir viena no prioritātēm lielpilsētu šoferiem. Par to liecina arī septiņi šosezon pieteiktie modeļi, skaidri norādot, ka zīmols ir gatavs savu pozīciju tirgū tikai nostiprināt.
FORD
Kopš savas pirmās automašīnas 1903. gadā zīmols nav zaudējis līdera pozīciju nozares attīstībā un virzībā. Plaši tiek izmantoti Ford radītie mobilitātes plāni, lai sekotu un analizētu klientu pieredzi, vajadzības un to attiecības ar viņiem piederošajiem spēkratiem.
Ford ir labi zināms ar lielisku triecienu absorbciju, stabilu braukšanu un labu vadāmību. Tāpat kā visiem zīmoliem, sortiments tiek strauji paplašināts ar SUV modeļiem, elektriskajiem spēkratiem u. c.
VOLVO
Zviedru zīmols, iespējams, ir ar teju labāko reputāciju industrijā, paužot stabilitāti un drošību. Tas atspoguļo tādas uzņēmuma pamatvērtības kā rūpes vienam par otru un apdomību, kas spēkratā izpaužas kā ērti sēdekļi un droša vadāmība.
Lai gan ne visi modeļi izceļas ar šiem parametriem, lietotāji savā lojalitātē ir nelokāmi. Uzņēmums to novērtē, inovāciju izvirzot par savu galveno prioritāti. Tieši šis zīmols ir izvirzījis mērķi līdz 2030. gadam visus savus modeļus piedāvāt tikai ar elektrodzinējiem.