Valmieras Ziņas

No 2017.gada plāno ieviest eZvanu, kas samazinātu neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku

Lasīšanas laiks: < 1 min

Elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, “eCall” jeb “eZvana” signāla identificēšanu tīklā un bezmaksas izsaukumu nodrošinās no 2017.gada, informē Satiksmes ministrija.

No 2017.gada elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, ierīkos, uzturēs un papildinās “eZvana” sekmīgai darbībai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, kā arī nodrošinās “eZvana” bezmaksas izsaukumu.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, ko otrdien, 7.aprīlī,  atbalstīja valdība.

Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta arī Saeimā.

Pašlaik Latvijā ir trīs šādi komersanti – “Latvijas Mobilais telefons”, “Tele2” un “Bite Latvija”.

Latvija 2011. gadā pievienojās Memorandam par “eZvana” iniciatīvas ieviešanu, lai sekmētu cilvēku, kuri cieš ceļu satiksmes negadījumos, dzīvību glābšanu. Projekta “eZvans” mērķis ir samazināt neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku lauku apvidos par 50%, savukārt pilsētās par 40%. Eiropas Komisijas aprēķini liecina, ka Eiropā tādējādi būtu iespējams izglābt līdz pat 2500 cilvēku gadā.

Grozījumi tapuši sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Latvijas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina GSM/UMTS publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri