Valmieras Ziņas

SIA “Iepirkumu grupa”: Latvijas Piensaimnieku Centrālā Savienība maldina sabiedrību

Lasīšanas laiks: 4 min

Medijos izskanējusi apmelojoša informācija par veikalu tīklu “top!” no “kooperatīvās sabiedrības Latvijas Piensaimnieku Centrālās Savienības” (LPCS), informē SIA “Iepirkumu grupa” Mārketinga vadītāja Ilze Priedīte.

Vēlamies atklāt sabiedrībai, ka piensaimnieku savienība savu viedokli paudusi augsti neprofesionāli, izskanējusī informācija nav pamatota ar skaitļiem, jo tāda tiem nav pieejama, un vairāki vietējie piena produktu ražotāji var apstiprināt piena produktu pieaugumu veikalu tīkla “top!”, nevis kritumu, kā to norāda LPCS.

Vietējo piena produkcijas ražotāju pārdošanas apjomi veikalu tīklā “top!” šajā gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, pieaug par  11 % un aizņem turpat 80% no kopējās piena kategorijas pārdošanas. Būtiski saprast, ka piena produktu kategorijā ir ne tikai piens klasiskā izpratnē, bet arī jogurti, dažāda veida sieri, saldējums un citi produkti, kuriem Latvijas ražotāji ne vienmēr spēj piedāvāt alternatīvas.

Latvijas piena produkcijas ražotājiem, izņemot vienu, veikalu tīklā “top!”  ir apgrozījuma pieaugums, piemēram, “Talsu piensaimnieks” pieaugums ir 11.4%, “Smiltenes piens” +28.9%, “Tukuma piens” +30.2% un “Jaunpils pienotava” pārdošanas apjomus veikalu tīklā “top!” ir dubultojis, sasniedzot +100.9% un tie nav vienīgie.  Arī citi vietējie piena produktu ražotāji kā “Lazdonas piens”, “PKS Straupe” var apstiprināt pieaugumu veikalu tīklā “top!”.  Jāatzīst, ka Krievijas uzņēmējiem piederošajam piena ražotājam “Food Union”, kam savukārt pieder “Rīgas piena kombināts” un “Rīgas piensaimnieks”, ir vērojams kritums 10% apmērā veikalu tīklā “top!”, jo šī ražotāja cenas šobrīd ir nekonkurētspējīgas attiecībā pret citiem piena produktu ražotājiem.

Savukārt, Viesturs Krilovs, A/S “Jaunpils Pienotava” valdes priekšsēdētājs atzīst “veikalu tīkls “top!” ievērojami audzējis pārdošanas apjomus 2016.gadā un, lai arī milzīgās konkurences apstākļos ir grūti, tomēr Jaunpils produktu kvalitāte ļauj palielināt Latvijas tirgus daļu, par ko pateicamies veiksmīgai sadarbībai ar tirgotājiem.”

Tieši piena produkcija visbiežāk ir pircēju iepirkumu groziņos, tāpēc cenas un kvalitātes attiecība ir ļoti būtiska. Veikalu tīkla “top!” pircēji novērtē plašo sortimentu, ko veidojam ieklausoties mūsu pircējos un piedāvājam tiem produkciju, ko tie vēlas.

Gita Mūrniece, A/S “Smiltenes piens” Padomes priekšsēdētājas komentārs: “Pircējs, kvalitāte un cena nosaka tirgu. Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā 2004.gadā, mēs atvērām tirgus robežas un katru dienu pētām to, kas notiek gan Latvijā, gan ārpus robežām. Meklējam iespējas būt savādākiem, īpašākiem un izdevīgākiem, lai pircējs ir izvēles priekšā un var iegādāties Latvijā ražotu, kvalitatīvu un garšīgu piena produkciju. Konkurence ir visur, mēs to vērtējam pozitīvi, tā ļauj mums attīstīties. Kopumā, mēs esam par labām ziņām, piemēram, tikko piedalījāmies Riga Food izstādē, kur stāstījām par “Smiltenes piens” sasniegumiem un novērtējām arī citu Latvijas ražotāju veiksmes stāstus. Vairosim pozitīvismu, nevis sēsim negatīvismu! To vienmēr esam novērtējuši arī sadarbībā ar veikalu tīklu “top!”, kas ir visus šos gadus un arī šobrīd veiksmīga un pieaugoša.”

Tā kā vairāki ražotāji šobrīd ir informējuši veikalu tīklu “top!” par plānoto iepirkuma cenu paaugstināšanu savai produkcijai, tad pircējiem tuvākajā nākotnē būtu jārēķinās ar cenu paaugstinājumu piena produktiem. Par to šobrīd notiek pārrunu process ar ražotājiem. Par cenu paaugstinājumu komentārus gan būtu jāprasa pašiem ražotājiem, bet pēc mums pieejamās informācijas, eksportējot un izpārdot pienu citu valstu ražotājiem par augstākām cenām nekā to iepērk Latvijas piena ražotāji, ir radies piena deficīts, kas klasiskā biznesa izpratnē nozīmē piena cenu paaugstinājumu vietējam ražotājam, kas brīžiem sasniedz turpat 50% robežu. Ja pircējiem šī ziņa neko labu nesola, tad priecē, ka vismaz Latvijas zemnieki šoreiz būs ieguvēji.

Latvijas tirgū ir gan vairāki mazumtirgotāji, gan ražotāji ar dažādām biznesa pieejām. Viens piedāvā zemāko cenu, brīžiem iznīcinot vietējos, cits meklē vidusceļu, lai piedāvātu kvalitāti par tirgū pieņemamu cenu. Mēs meklējam sadarbības iespējas ar visiem vietējiem ražotājiem un domstarpības, ja kādreiz tādas rodas, nerisinam publiskajā telpā. Būtiskākais ir būt godīgiem un atklātiem gan ar vietējiem ražotājiem, gan ar pircējiem. Jo pārrunu procesā iespējams panākt kompromisus. Aicinām uz vietējo atbalstu un sadarbību, kas nevar būt vienpusēja! Mēs pateicamies mūsu darbiniekiem, pircējiem, ražotājiem un piegādātājiem, kas novērtē veikala tīkla “top!” vērtības, biznesa godīgumu un izpratni par to, ka tikai kopā mēs varam celt mūsu valsti, ekonomiku un labklājību.

Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 225 pārtikas veikali, kuri pieder 19 vietējiem uzņēmumiem: SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, AS “Diāna”, SIA “Lars Limited”, SIA “Gabriēla”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista – A”, AS “Roga – Agro”, SIA “ESSA”, SIA “G.A.L.”, SIA “Lekon”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “Oregano”,SIA “SP” un SIA “Palmas-S”.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri