Lasīšanas laiks: 2 min
Jūnijā aktīvi sākusies Sajūtu parka takas izveide kokos, lai valmierieši un pilsētas viesi to varētu apmeklēt jau jūlija vidū.
Kā portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja takas projekta tehniskais vadītājs Guntis Avotiņš, trasei Valmierā nebūs izteiktas grūtības pakāpes kā citās jau zināmās trasēs. Paredzēta viena liela trase ar grūtākiem atzariem, kas paredzēti tieši “adrenalīna medniekiem”.
Tāpat apmeklētājiem būs iespēja izvēlēties – pabeigt trasi pirms Gaujas vai arī veikt 187 metrus garo nobraucienu pa trosi pāri Gaujai.
Trase no citām Latvijā sastopamajām atšķirsies ne tikai vizuāli un ar Latvijā garāko nobraucienu pāri Gaujai, bet arī ar drošināšanas sistēmu “Saferoller”, kas Latvijā nekur citur vēl nav izmantota.
Sistēma novērš iespēju cilvēkam patstāvīgi atbrīvoties no drošināšanas troses trases vidū. Drošināšanas trīsis tiks uzlikts uz troses takas sākumā, un tikai beigās instruktors to noņems.
Sajūtu taka savu nozīmi nezaudēs – pastaiga kokos tiks radīta tā, lai to varētu tiešām izbaudīt – trase veidota gan vizuāli pievilcīga, gan viegli šķērsojama – lai to varētu veikt dažāda vecuma apmeklētāji, nebaidoties par to, kas sagaida priekšā.
“Gribam izveidot visu maksimāli dabisku. Ja posma vidū aug kāds mazāks koks, tad to noteikti iekļausim trasē, netraucējot tam augt. Trase nav fiziski grūti izejama, bet joprojām ir izaicinājums – apmeklētājs atrodas vairāku metru augstumā.”
Kā norādīja G.Avotiņš, trase būs īsts rokdarbs – katra detaļa, stiprinājums, skrūve, tiks paslēpta tā, lai apmeklētājs varētu izbaudīt kopējo tēlu, nepamanot trases tehnisko pusi.
Trases izveidē piesaistīti būvniecības speciālisti un inženieris. Ja nav kādu neparedzētu dabas stihiju vai cilvēka ļaunprātības, tad parasti trases tehnisko apkopi un apskati paredzēts veikt divreiz gadā – pirms un pēc sezonas. Taču ik pēc pieciem gadiem jāveic pilna analīze, lai zinātu, vai trase nav jāmaina pilnībā.
Jau ziņojām, ka takas sākums plānots Jāņa Daliņa stadiona iežogotajā teritorijā. Takas mērķauditorija būs bērni vecumā no 4 gadiem, jaunieši, pieaugušie un seniori.
Trases izveidi finansē SIA “Vidzemes Olimpiskais centrs”, un izmaksas ir 40 293 eiro (t.sk. PVN). Atbilstoši publiskā iepirkuma rezultātiem konstrukcijas projektēšanu, izgatavošanu, uzstādīšanu un apkopes darbus veic SIA “Ežu tornis”.